Picture1

TAYTOTHTA ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Το 3ο Γενικό Λύκειο της Αργυρούπολης ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1993, ενώ μεταφέρθηκε στο κτίριο που βρίσκεται σήμερα το 1998.

Στο παρελθόν (2003-2010) είχε φιλοξενήσει τμήματα αθλητικής διευκόλυνσης στα οποία φοιτούσαν αθλητές και πρωταθλητές όπως της εθνικής ομάδας ρυθμικής γυμναστικής.

Ο τεχνολογικός εξοπλισμός του σχολείου αποτελεί ένα στρατηγικό πλεονέκτημα καθώς είναι πλήρως εξοπλισμένο. Έχει υιοθετήσει έναν προσανατολισμό προς ένα σύγχρονο και ψηφιακά εμπλουτισμένο τρόπο λειτουργίας με αίθουσες διδασκαλίας εξοπλισμένες με προβολείς, ηλεκτρονικούς υπολογιστές τελευταίας τεχνολογίας και διαδραστικούς πίνακες. Διαθέτει πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια Πληροφορικής, Χημείας και Φυσικών επιστημών και αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Επιπλέον διαθέτει βιβλιοθήκη με πάνω από 3500 σύγχρονους αλλά και κλασικούς τίτλους βιβλίων καθώς και με εγκυκλοπαιδικές σειρές και κλασικά συγγράμματα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων. Η βιβλιοθήκη στεγάζεται σε έναν άνετα και ειδικά διαμορφωμένο χώρο, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές μας να χαλαρώσουν στο αναγνωστήριο, να μελετήσουν και να αναστοχαστούν.

Το σχολείο διακρίνεται για την εξωστρέφειά του και τις καινοτόμες δράσεις του. Στο πλαίσιο της ανάπτυξης του ευρωπαϊκού χαρακτήρα του σχολείου συμμετέχει σε πρωτοποριακά ευρωπαϊκά προγράμματα, διεθνείς και εθνικούς διαγωνισμούς και συνεργασίες με άλλα σχολεία τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.

Το σχολικό έτος 2023-2024 φοίτησαν στο 3ο Γενικό Λύκειο Αργυρούπολης 188 μαθητές/τριες.

ΔΡΑΣΕΙΣ

  1. Το σχολείο τιμήθηκε με εθνικές και ευρωπαϊκές ετικέτες ποιότητας όπως την «Ετικέτα Σχολείου eTwinning». Η Ετικέτα Σχολείου eTwinning απονέμεται σε σχολεία που προωθούν ενεργά τις αξίες και την παιδαγωγική του eTwinning, συνιστούν σημείο αναφοράς για την τοπική τους κοινότητα και αποτελούν πρότυπο για άλλα σχολεία.

  2.   Συμμετοχή στο πρόγραμμα Erasmus με τίτλο «Δημοκρατικό, συμπεριληπτικό, αειφόρο σχολείο»

 

Η αναγκαιότητα που εξυπηρετείται είναι αυτή της καλλιέργειας κατανόησης και πολιτισμικής όσμωσης των νέων της ΕΕ αλλά και η αναβάθμιση των παιδαγωγικών μεθόδων των διδασκόντων μέσω της διεπαφής. Στόχοι : βελτίωση στην προφορική γλωσσική επικοινωνία στην αγγλική γλώσσα, διάδραση με άλλους Ευρωπαίους μαθητές, διάλογος και ανταλλαγή μαθησιακών εργαλείων, εμβάπτιση στο πολιτιστικό περικειμενο της ξένης χώρας τόσο για τους μαθητές όσο και για τους καθηγητές.

3. Συμμετοχή στο έργο eTwinning “A.I. Dystopia”

Η δράση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning. Με δεδομένο ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη επηρεάζει όλο και περισσότερο τις ζωές μας και ότι ανάπτυξη και η ευημερία συνδέονται στενά με αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών μέσα από τη δράση επιχειρούμε  να μάθουν οι μαθητές τι είναι και πώς χρησιμοποιείται, να ανιχνεύσουν μέσα από βιωματικές δράσεις τις ευκαιρίες που προσφέρει και τις απειλές που ενέχει για την ασφάλεια, τη δημοκρατία, την εκπαίδευση, τις επιχειρήσεις και τις θέσεις εργασίας. Παράλληλα να μελετήσουν το σύνολο ολοκληρωμένων κανόνων στον κόσμο για τη διαχείριση των κινδύνων της τεχνητής νοημοσύνης

4. Πρόγραμμα eTwinning με τίτλο “Am I singing a great poem”

Η δράση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning και ως αντικείμενό της  έχει τη μελοποιημένη ποίηση των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Η μελοποιημένη ποίηση θα χρησιμοποιηθεί ως μεθοδολογικό εργαλείο προκειμένου οι μαθητές να μυηθούν στο αγαθό του ποιητικού λόγου, να βιώσουν την αρμονία μέσω της μελωδίας, να έρθουν σε επαφή με ποιητικά κείμενα υψηλής αισθητικής, ιδεολογικής και ιστορικής αξίας, τόσο της χώρας μας, όσο και άλλων χωρών, και να ασκηθούν στην ποιητική γραφή.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της διεθνούς συνεργασίας, στοχεύουμε στην καλλιέργεια της γλωσσομάθειας, του ψηφιακού εγγραμματισμού και στην ανάπτυξη της ικανότητας συνεργασίας, οργάνωσης  και μεθοδικότητας των μαθητών μας.

 

5. Συμμετοχή των μαθητών/τριών στον μαθητικό Διαγωνισμό Ιστορίας « Θουκυδίδης» με τίτλο : « Από το Διχασμό 1915-1922 στον Εμφύλιο 1946 -1949». Η δράση αποσκοπεί στην ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης των μαθητών , μέσα από τη μελέτη όρων, εννοιών, πηγών, εικόνων και χαρτών, που αφορούν μια δύσκολη θεματική του εθνικού αφηγήματος και συγκεκριμένα τον Εθνικό Διχασμό 1915-1922 και τον Εμφύλιο 1946-1949.

6. Δημιουργήθηκε εργαστήρι εαυτού μέσω της Φιλοσοφίας με τίτλο: “To be or not to be”

Το εργαστήρι Φιλοσοφίας αξιοποιώντας την φιλοσοφία και την τέχνη (κινηματογράφο, ζωγραφική, μουσική,…), φιλοδοξεί να στήσει ένα διαδραστικό παιχνίδι όπου με αφορμή τον φιλοσοφικό στοχασμό να μας δώσει την ευκαιρία να μιλήσουμε, να εκφραστούμε, να συνεργαστούμε, να στοχαστούμε για τον εαυτό μας, μόνοι ή μαζί με τους άλλους, και να έρθουμε λίγο πιο κοντά στα ερωτήματα της ύπαρξής μας… Δεν είναι μάθημα και δεν έχει τη μορφή μαθήματος! Κρατάμε από τη φιλοσοφία τον τρόπο που έχει να μας φέρνει κοντά στο είναι μας, στον πυρήνα που μας υπαγορεύει τον τρόπο που βλέπουμε, που αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα, τους άλλους και κυρίως, τον εαυτό μας. Στοχεύουμε στην καλλιέργεια της αυτοσυνειδησίας, της ενσυναίσθησης, της κριτικής θεώρησης των πραγμάτων. Η δράση θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την επιστημονική υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης Ελληνικού Αργυρούπολης.

Η καθημερινή μας επαφή με τους μαθητές μας μας ξεδιπλώνει τα προβλήματα και τα θέματα που τους απασχολούν, όπως την αρνητική εικόνα για τον εαυτό τους, την ανάγκη ένταξής τους σε ομάδες, την πίεση που τους ασκείται από συνομηλίκους, γονείς, ευρύτερη κοινωνία να συμμορφωθούν με αντικρουομενες προσδοκίες, την υπερβολική έκθεση στη βία και τα social media, την απομάκρυνσή τους από την τέχνη και την αδυναμία τους να κατανοούν κείμενα και να παράγουν προσωπικό λόγο. Παράλληλα,  είναι εμφανές ότι η Φιλοσοφία, ως μάθημα,  τους γεννά ενδιαφέρον.

7.  «Εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού υλικού της ηλεκτρονικής τάξης των μαθημάτων των Θρησκευτικών και της Ιστορίας της Β τάξης».

Η δράση αποσκοπεί στον εμπλουτισμό του  υπάρχοντος εκπαιδευτικού υλικού των μαθημάτων των Θρησκευτικών και της Ιστορίας  της Β τάξης, στη διαθεματική προσέγγιση και στην ανάρτηση του παραγόμενου υλικού στην ηλεκτρονική τάξη, προκειμένου να επιτευχθούν γνωστικοί, συναισθηματικοί και κοινωνικοί εκπαιδευτικοί στόχοι.

8. Προετοιμασία για συμμετοχή στον Μαθητικό Διαγωνισμό Ιστορίας « Θουκυδίδης» με τίτλο : « Από το Διχασμό 1915-1922 στον Εμφύλιο 1946 -1949».

Η δράση αποσκοπεί στην ανάπτυξη κριτικής ιστορικής σκέψης και στην προσέγγιση μίας δύσκολης θεματικής του ελληνικού εθνικού αφηγήματος, αφού λήφθηκε υπόψη η εκδήλωση ενδιαφέροντος  μίας μαθήτριας για συμμετοχή στον μαθητικό Διαγωνισμό Ιστορίας με θέμα: " Από τον Διχασμό 1915-1922 στον Εμφύλιο 1946-1949".

9. Λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης.

Η δράση είχε ως στόχους την προώθηση της φιλαναγνωσίας των μαθητών και τον εμπλουτισμό της συλλογής της βιβλιοθήκης με νέους τίτλους βιβλίων και ψηφιακού υλικού.

10. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη λειτουργία και στη χρήση των διαδραστικών πινάκων.

Ο τομέας των Τεχνολογιών Πληροφορίας κι Επικοινωνίας (ΤΠΕ) είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.  Η χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και οι πολλαπλές και ποικίλες δυνατότητες που αυτές δημιουργούν για την ανάπτυξη καινοτόμων πρακτικών διδασκαλίας αποτελούν δεδομένα χωρίς αμφισβήτηση.

Στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της σύγχρονης εποχής, οι σχολικές μονάδες καλούνται να αναπτύξουν στρατηγικές και μηχανισμούς βελτίωσης του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου. Οι δυνατότητες που παρέχονται με τα νέα ψηφιακά εργαλεία των διαδραστικών πινάκων είναι λίγο ή καθόλου γνωστά σε μεγάλο μέρος εκπαιδευτικών. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο σχολείο, θα βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς  περισσότερο στο καθημερινό έργο τους.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της διεθνούς συνεργασίας, στοχεύουμε στην καλλιέργεια της γλωσσομάθειας, του ψηφιακού εγγραμματισμού και στην ανάπτυξη της ικανότητας συνεργασίας, οργάνωσης  και μεθοδικότητας των μαθητών μας.

Υπάρχει πλήρης  αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός σχολικών χώρων και υποδομών ενώ λειτουργεί μια σύγχρονη ιστοσελίδα.

Το σχολείο έχει ενεργή συμμετοχή σε κοινωνικές δράσεις όπως είναι η συνδρομή των συσσιτίων της Αγίας Βαρβάρας.

Επίσκεψη της ομάδας eTwinning "Am I singing a great poem?"του 3ου ΓΕΛ Αργυρούπολης και του 1ου Γυμνασίου Αγίου Δημητρίου, στην Εταιρεία Σπαστικών "Πόρτα Ανοιχτή". Επίσκεψη στο χριστουγεννιάτικο bazaar, κάλαντα και παρακολούθηση θεατρικής παράστασης.

Σε συνεργασία με τον Σ.Γ.Κ.του σχολείου  πραγματοποιήθηκαν επιμορφωτικά σεμινάρια με ομιλητή Σύμβουλο Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

Έγιναν διαδικτυακές επισκέψεις μαθητών σε Μουσεία και Αρχαιολογικούς Χώρους.

Έγιναν διαδικτυακές επισκέψεις ενημέρωση για τμήματα ελληνικών πανεπιστημίων

Πραγματοποιήθηκε ομιλία από ψυχολόγο στους/στις μαθητές/τριες με θέμα «Δημιουργική διαχείριση του άγχους των εξετάσεων»

Πραγματοποιήθηκε εσπερίδα ευαισθητοποίησης με θέμα “TECHNOLOGY ADDICTION – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΕΘΙΣΜΟΣ”. Η εσπερίδα αφορούσε στην προβληματική χρήση του Διαδικτύου, τη γνωριμία με το σκοτεινό διαδίκτυο, το νομικό πλαίσιο που υποστηρίζει τους χρήστες από την ψηφιακή εκμετάλλευση ή παρενόχληση καθώς και άλλα φλέγοντα θέματα, καθώς και ο ρόλος που διαδραματίζουν το σχολείο και η οικογένεια για την αντιμετώπιση της νέας αυτής τάσης.

Διοργανώθηκε βιωματικό εργαστήρι για γονείς παιδιών στην εφηβεία.

Στα πλαίσια του εορτασμού του Πολυτεχνείου πραγματοποιήθηκε ομιλία στο σχολείο από τον κ. Δημήτρη Παπαχρήστο, βασικού εκφωνητή στο ραδιοσταθμό των φοιτητών κατά την εξέγερση του Πολυτεχνείου το 1973 και συγγραφέα.

Μεγάλη ήταν η συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των μαθητών στην ημέρα σχολικού αθλητισμού.

Ομάδες του σχολείου συμμετείχαν σε σχολικούς αγώνες και πρωταθλήματα.

Συμπληρωματικά αναφέρεται ότι το σχολείο δεν παρουσιάζει ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, η οργάνωση και ο συντονισμός της σχολικής ζωής αποτιμώνται θετικά, ενώ η διαχείριση των οικονομικών πόρων γίνεται με ορθολογικό τρόπο. Επιπλέον σημαντικό είναι αναφερθεί ότι οι σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της σχολικής και της τοπικής κοινότητας χαρακτηρίζονται άριστες.